Στην αρχαία Αίγυπτο κόβανε τα αυτιά και τις μύτες εκείνων που παρανομούσαν. Κανείς δεν διαμαρτυρόταν γιατί αυτό ήταν το νόμιμο και οι άλλοι οι παράνομοι.
Στην αρχαία Ελλάδα εκείνος που έφερνε αντίρρηση στους νόμους έπρεπε να πιει κώνειο. Κανείς δεν διαμαρτυρόταν γιατί αυτό ήταν το νόμιμο και ο άλλος παράνομος.
Στα ρωμαϊκά χρόνια σταύρωναν εκείνους που παρανομούσαν. Κανείς δεν διαμαρτυρόταν γιατί αυτό ήταν το νόμιμο και οι άλλοι οι παράνομοι.
Στον Μεσαίωνα, αν σε είχε "καταλάβει" ο Σατανάς σε περίμεναν όμορφα βασανιστήρια και μία ωραία ζεστή φωτίτσα. Κανείς δεν διαμαρτυρόταν γιατί ήταν το νόμιμο και ηθικό και οι άλλοι οι κακοί και δαιμονισμένοι
Στην κατοχή είχες χρέος απέναντι στο Γερμανό κατακτητή να δώσεις τον διπλανό σου αν ήξερες ότι ήταν κουμουνιστής. Κανείς δεν διαμαρτυρόταν γιατί αυτό ήταν το νόμιμο σύμφωνα με την νομοθεσία ενώ οι κομουνιστές παράνομοι.
Ακόμα και σήμερα στην Αμερική ισχύει το δικαίωμα να επιβάλει ο νόμος την θανατική ποινή. Τίποτα δεν έχει αλλάξει γιατί αυτό είναι το νόμιμο και οι άλλοι οι παράνομοι, δολοφόνοι και βιαστές.
Και εδώ τελειώνει η ιστορική αναδρομή στο πώς οι νόμοι επιβάλλονταν πάνω στα δικαιώματα της ανθρώπινης ζωής και αξιοπρέπειας, αν κρίνουν τον άλλον παράνομο.
Λοιπόν:
Μόλις χτες ο Υπουργός ΠροΠό επικήρυξε μέλη τρομοκρατικής ομάδας για κάποια εκατομμύρια γαμοευρώ ή για να είμαι ακόμα ποιο σαφής κοστολόγησε την ελευθερία μίας ομάδας ανθρώπων για κάποια εκατομμύρια γαμωευρώ. Κάτι σαν σκλαβοπάζαρο. (μην περιμένετε να πω ποίους και πόσα για να μην γίνω αγωγός μίας προκήρυξης που θεωρώ ανήθικη) Κανείς δεν φάνηκε να διαμαρτύρεται γιατί εκείνοι είναι οι παράνομοι και ο Χρυσοκορακίδης ο Νόμος.
Ναι, αυτούς που προκήρυξαν είναι παράνομοι. Με ληστείες και τρομοκρατικές ενέργειες καταπάτησαν τα δικά μας ανθρώπινα δικαιώματα. Και όχι δεν τους δικαιολογώ ή τους αθωώνω. Η ένσταση μου είναι: Ο νόμος έχει ειδικό σώμα για τα παράνομα και εγκληματικά στοιχεία. Λέγονται μπάτσοι και καλώς η κακώς τους πληρώνουμε να μας προστατεύουν από κείνους που καλώς ή κακώς δεν σέβονται τα δικαιώματα που η δημοκρατία μας θεωρεί ιερά:
Πόσο ίδιο ανήθικα καταπατούν άλλα ανθρώπινα δικαιώματα εκείνοι που κοστολογώντας μία ζωή θέλουν να μας κάνουν κοράκια και καταδότες;
Πόσο ανίκανοι, που επειδή το σώμα της Αστυνομίας δεν μπορεί να τους βρει καταφεύγει σε χρηματισμούς ή ρουφιανέματα με το δέλεαρ κάποιων εκατομμυρίων γαμοευρώ;
Και απο ποιανού το πορτοφόλι θα φύγουν; Του τραπεζικού λογαριασμού του Χρυσοκορακίδη, ή απο το δικό σας και το δικό μου (που προσωπικά δεν θέλω να συμβάλω στην αυθαίρετη κοστολόγηση μιας ζωής- δεν ξέρω εσείς);
Πόσο ποιο έντιμο θα μου φαινόταν τα ίδια γαμωεκατομύρια αντί να πάνε στην τσέπη ενός κωλορουφιάνου ιδιώτη, να πάνε στην εντατικότερη και συστηματικότερη έρευνα της αστυνομίας, αφού τόσο πολύ θέλει να πιάσει εκείνα τα τρία-τέσσερα κωλόπαιδα-πόσα είναι.
Δεν συμφωνώ με την τρομοκρατία, ποτέ μου δεν συμπάθησα εκείνους που δολοφονούν, δεν θέλω όμως να με κάνουνε ρουφιάνο ή κοράκι.
Στην αρχαία Ελλάδα εκείνος που έφερνε αντίρρηση στους νόμους έπρεπε να πιει κώνειο. Κανείς δεν διαμαρτυρόταν γιατί αυτό ήταν το νόμιμο και ο άλλος παράνομος.
Στα ρωμαϊκά χρόνια σταύρωναν εκείνους που παρανομούσαν. Κανείς δεν διαμαρτυρόταν γιατί αυτό ήταν το νόμιμο και οι άλλοι οι παράνομοι.
Στον Μεσαίωνα, αν σε είχε "καταλάβει" ο Σατανάς σε περίμεναν όμορφα βασανιστήρια και μία ωραία ζεστή φωτίτσα. Κανείς δεν διαμαρτυρόταν γιατί ήταν το νόμιμο και ηθικό και οι άλλοι οι κακοί και δαιμονισμένοι
Στην κατοχή είχες χρέος απέναντι στο Γερμανό κατακτητή να δώσεις τον διπλανό σου αν ήξερες ότι ήταν κουμουνιστής. Κανείς δεν διαμαρτυρόταν γιατί αυτό ήταν το νόμιμο σύμφωνα με την νομοθεσία ενώ οι κομουνιστές παράνομοι.
Ακόμα και σήμερα στην Αμερική ισχύει το δικαίωμα να επιβάλει ο νόμος την θανατική ποινή. Τίποτα δεν έχει αλλάξει γιατί αυτό είναι το νόμιμο και οι άλλοι οι παράνομοι, δολοφόνοι και βιαστές.
Και εδώ τελειώνει η ιστορική αναδρομή στο πώς οι νόμοι επιβάλλονταν πάνω στα δικαιώματα της ανθρώπινης ζωής και αξιοπρέπειας, αν κρίνουν τον άλλον παράνομο.
Λοιπόν:
Μόλις χτες ο Υπουργός ΠροΠό επικήρυξε μέλη τρομοκρατικής ομάδας για κάποια εκατομμύρια γαμοευρώ ή για να είμαι ακόμα ποιο σαφής κοστολόγησε την ελευθερία μίας ομάδας ανθρώπων για κάποια εκατομμύρια γαμωευρώ. Κάτι σαν σκλαβοπάζαρο. (μην περιμένετε να πω ποίους και πόσα για να μην γίνω αγωγός μίας προκήρυξης που θεωρώ ανήθικη) Κανείς δεν φάνηκε να διαμαρτύρεται γιατί εκείνοι είναι οι παράνομοι και ο Χρυσοκορακίδης ο Νόμος.
Ναι, αυτούς που προκήρυξαν είναι παράνομοι. Με ληστείες και τρομοκρατικές ενέργειες καταπάτησαν τα δικά μας ανθρώπινα δικαιώματα. Και όχι δεν τους δικαιολογώ ή τους αθωώνω. Η ένσταση μου είναι: Ο νόμος έχει ειδικό σώμα για τα παράνομα και εγκληματικά στοιχεία. Λέγονται μπάτσοι και καλώς η κακώς τους πληρώνουμε να μας προστατεύουν από κείνους που καλώς ή κακώς δεν σέβονται τα δικαιώματα που η δημοκρατία μας θεωρεί ιερά:
Πόσο ίδιο ανήθικα καταπατούν άλλα ανθρώπινα δικαιώματα εκείνοι που κοστολογώντας μία ζωή θέλουν να μας κάνουν κοράκια και καταδότες;
Πόσο ανίκανοι, που επειδή το σώμα της Αστυνομίας δεν μπορεί να τους βρει καταφεύγει σε χρηματισμούς ή ρουφιανέματα με το δέλεαρ κάποιων εκατομμυρίων γαμοευρώ;
Και απο ποιανού το πορτοφόλι θα φύγουν; Του τραπεζικού λογαριασμού του Χρυσοκορακίδη, ή απο το δικό σας και το δικό μου (που προσωπικά δεν θέλω να συμβάλω στην αυθαίρετη κοστολόγηση μιας ζωής- δεν ξέρω εσείς);
Πόσο ποιο έντιμο θα μου φαινόταν τα ίδια γαμωεκατομύρια αντί να πάνε στην τσέπη ενός κωλορουφιάνου ιδιώτη, να πάνε στην εντατικότερη και συστηματικότερη έρευνα της αστυνομίας, αφού τόσο πολύ θέλει να πιάσει εκείνα τα τρία-τέσσερα κωλόπαιδα-πόσα είναι.
Δεν συμφωνώ με την τρομοκρατία, ποτέ μου δεν συμπάθησα εκείνους που δολοφονούν, δεν θέλω όμως να με κάνουνε ρουφιάνο ή κοράκι.
20 σχόλια:
πολύ σωστές σκέψεις! και μάλιστα επιλεκτικής δικαιοσύνης ή δίωξης του εγκλήματος.
Έγραψες.
Και με το "Κοράκι" στο τέλος, ζωγράφισες κιόλας!
Άπαιχτος.
Θύμωσα, και όχι μόνο με τον Χρυσοκορακίδη. Περίμενα πώς τουλάχιστον ο Συριζα θα έκανε κάποια ένσταση.
...Φυσικά άμα κάτι μαλάκες σου έχουν κολλήσει την ρετσινιά οτι υποθάπτεις τους μπαχαλάκηδες, άντε μετά να υποστηρίξεις τα δικαιώματα τρομοκρατών.
Το δικαίωμα τους, όχι του ασκούν τρομοκρατία, το δικαίωμα τους να μην αντιμετωπίζονται ως αντικείμενα χρηματικής αξίας.
Να αντιστρέψω το ερώτημα; Ότι είναι παράνομο είναι και ηθικό τελικά; Το ήθος τελικά τι είναι δηλαδή;
Ήθος ονομάζεται το σύνολο των αξιών και αρχών του ανθρώπου μέσα στην κοινωνία, αξιών και αρχών που τυγχάνουν μία μέγιστη κοινωνική αποδοχή. Εάν εξετάσουμε το ήθος από πολιτική άποψη μέσα σε μία δημοκρατική κοινωνία, τότε το υφιστάμενο ήθος μία κοινωνίας τυγχάνει το σύνολο της αποδοχής κοινών αξιών και αρχών που πρέπει να επιβάλλονται στην κοινωνία.
Ήθος λοιπόν δεν θα μας επιβάλλουν οι μικρές μειοψηφίες κάποιων κουκουλοφόρων γιατί απλά δεν έχουν αυτοί την μέγιστη κοινωνική αποδοχή όπως αυτή απαιτείται από την κοινωνία μας. Εάν καταφέρουν οι κουκουλοφόροι να αποκτήσουν αποδοχή και ήθος τότε θα τους δούμε και στην κυβέρνηση, δηλαδή αυτό δεν πρόκειται να συμβεί ποτέ γιατί οι κουκουλοφόροι είναι φύσει και θέσει ανήθικοι. Από την καθαρά αναρχοφασιστική και αναρχοναζιστική τους δράση και πράξη επιδεικνύεται αυτό.
Ωπ!
Καιρό είχεν να πεταχτεί η τσουτσού εδω μέσα.
Τι έγινε αγαπούλα, άυριο έχει αργία και είπες να μας φλομώσεις πάλι με τις μαλακίες σου?
Το κατοικίδιο ήρθε γιατί και εγώ μπήκα στα χωράφια του, οπότε κάλμα.
Ιμάτζινε, είσαι λίγο εκτός θέματος.
Τι δουλειά έχει η μοιοψηφια των κουκουλοφόρων με το να μην αντιμετωπίζονται οι άνθρωποι από το κράτος ως πορτοφόλια;
Όταν φυγοδικούσε ο Περίανδρος δεν είδα καμία επικύρηξη για τη σύλληψή του. Όταν η αστυνομία "αδυνατούσε" να εντοπίσει τα καλόπαιδά της που πυροβολούσαν στον αέρα πριν ένα χρόνο, δεν άκουσα για χρηματική αμοιβή προς όποιον βοηθήσει στην έρευνα. Ζούμε σε επικίνδυνες εποχές, και ο Προ.Πο. αποδεικνύεται επικίνδυνα ηλίθιος... Με τέτοιες λογικές Άγριας Δύσης, δείτε πού φτάσαμε!
Όσο για τα χρήματα, μήπως να τα έδινε για την εκπαίδευση της ομάδας Δ, μπας και κάνει τίποτα πέρα από το να πίνει καφέ και να τραμπουκίζει πολίτες;
Νισάφι πια!
"Με τέτοιες λογικές Άγριας Δύσης"
Δεν είναι τυχαία η επιλογή της εικόνας, yx.
Δεν πιστεύω ότι με την επικήρυξη κοστολογείται η ανθρώπινη ζωή, αλλά οι πράξεις.Οι τρομοκρατικές πράξεις στην Ελλάδα στρέφονται σχεδόν πάντα κατά του κράτους. Αν είχαμε τρομοκρατία που χτυπούσε αθώους πολίτες θα υποστηρίζαμε το ίδιο; Δεν θα χρησιμοποιούσαμε όλα τα δυνατά μέσα για να σταματήσουν να σκοτώνονται αθώοι;
Οι επικηρύξεις είχαν σταματήσει τα τελευταία χρόνια, ή τουλάχιστον δεν είχα δει εγώ καμία και αυτό δεν με χάλαγε καθόλου. Από προχθές που έμαθα όμως για τα 600 χιλιάρικα προβληματίστηκα. Τι θα έκανα εγώ αν ήμουν στη θέση κάποιου που ξέρει κάτι;
Μετά και το άρθρο σου, ξέρω ότι αυτό που θα έκανα θα ήταν να πω ότι ξέρω, αλλά να μην δεχτώ να πάρω δεκάρα.
Πέρα όμως από κάποιες επιφυλάξεις λόγω του ότι και η κουτσή Μαρία θα βγει να πει ότι ξέρει κάτι, απλά για να πάρει τα λεφτά χωρίς να ξέρει τίποτα, δεν έχω κατασταλάξει ακόμη. Τουλάχιστον ως προς την τρομοκρατία, γιατί ως προς τα κοινά ποινικά εγκλήματα διαφωνώ και εγώ με τις επικηρύξεις.
Επίσης, ωραία η εισαγωγή σου, αλλά αναφέρεσαι στο έγκλημα όπως το αντιλαμβάνεται η εκάστοτε εποχή και στην τιμωρία του την κάθε εποχή, όχι στα μέσα εξιχνίασης των εγκλημάτων αυτών.
Δεν πιστεύω ότι κοστολόγησε στην ελευθερία μιας ομάδας, αλλά την ελευθερία όλων των υπολοίπων, απαλλαγμένων από τις πράξεις ομάδων που δρουν στο όνομα του συνόλου χωρίς τη συγκατάθεσή του.
Έχεις δίκιο ότι η αστυνομία έπρεπε να ενεργεί έτσι ώστε να μην χρειάζεται να παίρνει τέτοια μέτρα και τα χρήματα να τα επενδύσει στα μέσα που διαθέτει ώστε να της μείνουν κιόλας και να είναι το ίδιο αποδοτική και σε άλλες παρόμοιες υποθέσεις, αλλά από την άλλη γιατί να μην χρησιμοποιήσει όλα τα διαθέσιμα μέτρα; Πιστεύω ότι οι πληροφορίες σε τέτοιες περιπτώσεις είναι πολύ πιο χρήσιμες από τα όπλα ή τις περιπολίες και προτιμότερες από το να αρχίσουν να παραβιάζουν κατά συρροή προσωπικά δεδομένα πολιτών. Αν το καλοσκεφτείς, ή από ρουφιανιά, ή τυχαία ή από παρακολουθήσεις μπορεί μόνο να βρεθούν οι ένοχοι σε τέτοιες περιπτώσεις.
Δεν πιστεύω ότι θέλουν να μας κάνουν ρουφιάνους, εκτός και αν αρχίσουν να εφαρμόζουν ευρέως πάλι οι επικηρύξεις, απλά πιστεύω ότι αυτό φανερώνει την απελπισία τους.
Ορέστη πώς θα σου φαινόταν αν άκουγες ότι ένα κόμμα πληρώνει κάποιους για να πάνε να ψηφίσουν;
Πως θα σου φαινόταν αν για να σου φυλάξει το σπίτι σου ένας αστυνομικός έπρεπε να του δώσεις κάτι παραπάνω διαφορετικά θα προσέξει περισσότερο του γείτονα;
Αηδία ε;
Σύμφωνα με το νόμο ο πολίτης είναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ να ψηφίζει.
Σύμφωνα με τους νόμους επίσης ο πολίτης μίας χώρας ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ χωρίς καμία αμοιβή αν ξέρει κάτι παράνομο να ειδοποιήσει τις αρχές. Όπως επίσης και ο αστυνομικός ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ χωρίς καμία αμοιβή να φυλάξει όλα τα σπίτια.
Τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις ενός πολίτη είναι ΠΑΡΑΝΟΜΟ να τις εμπορεύεσαι και αυτό ακριβώς κάνει ο Χρυσοχοίδης.
Θα αντιγράψω και ένα σχόλιο του Πιτσιρίκου (παρότι γενικώς δεν τον συμπαθώ, μερικές φορές πετυχαίνει κέντρο):
" Γιατί κύριε Χρυσοχοΐδη;
Γιατί το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη επικηρύσσει τρεις ληστές τραπεζών και δεν επικηρύσσει αυτούς που έριξαν βιτριόλι στην Κωνσταντίνα Κούνεβα; Είναι υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ή υπουργείο Προστασίας των τραπεζών; "
Έχετε δίκιο. Απλά προσπαθούσα να το δω και λίγο διαφορετικά.
Επιμένω πάντως στο ότι είναι λάθος το σκεπτικό της εισαγωγής σου και στο ότι δεν κοστολόγησε την ζωή τους αλλά τις πράξεις τους. Στα υπόλοιπα έχετε δίκιο.
Είδα και εγω αυτο του Πιτσιρίκου και στην αρχή μου φάνηκε έξυπνο, αβανταδώρικο και σωστό.
Μετά σκέφτηκα πώς είτε για τους τρομοκράτες μιλάμε είτε για την αποπειρα δολοφονίας της Κούνεβα μιλάμε πάλι για επικύρηξη.
Μονόπλευρη η θέση του Πιτσιρίκου. Το ίδιο μη δημοκρατική.
Τίς πράξεις τους Ορέστη, θα τις κοστολογίσει το δικαστήριο. Οχι ο Χρυσοχοίδης.
Και ακριβώς εδώ είναι το λάθος σου. Γι' αυτό σου λέω ότι είναι λάθος και άσχετη η εισαγωγή του κειμένου σου. Γιατί ακριβώς η δικαιοσύνη, όταν και αν πιαστούν, θα τους κρίνει με βάση τις πράξεις τους και όχι το αν υπάρχει επικήρυξη και τι ύψος έχει αυτή.
Η επικήρυξη έχει να κάνει με τη σύλληψη και τίποτα άλλο.
Συμφωνώ ότι ή θα υπάρχουν επικηρύξεις για όλους και όλα τα ποινικά αδικήματα ή για κανέναν και ότι το κράτος δεν συμπεριφέρεται ισότιμα στους πολίτες με τον τρόπο που λειτουργεί. Απλά με προβληματίζει το ερώτημα στο οποίο δεν απάντησες. Αν η σέχτα δολοφονούσε και πολίτες σε τυφλά χτυπήματα με πολλά θύματα, θα σκεφτόμασταν το ίδιο;
Θέλω να πιστεύω ότι θα σκεφτόμασταν το ίδιο.
Αλλά με τα ΑΝ δεν κάνουμε πραγματικότητες.
Ετσι δεν είναι?
Θέλω να πω, αν σκεφτόμασταν διαφορετικά σε μια διαφορετική περίπτωση, νομίζω ότι είναι θεμιτό.
Αν όχι επιβεβλημένο.
Ε?
Μακάρι να σκεφτόμασταν το ίδιο, αλλά μπορεί και όχι, τουλάχιστον εγώ. Γιατί αν σκεφτόμουν διαφορετικά θα σήμαινε ότι "κοστολογώ" και διαφορετικά την ανθρώπινη ζωή.
Σε διαφορετικές περιπτώσεις είναι λογικό να αντιδρούμε διαφορετικά. Οι υποθέσεις όμως είναι πολύ χρήσιμες στο να βγάλουμε συμπεράσματα και για το τώρα.
"Με ληστείες και τρομοκρατικές ενέργειες καταπάτησαν τα δικά μας ανθρώπινα δικαιώματα"...
ό,τι να ναι... καταρχην οι 3 καταζητουμενοι δεν βαρυνονται με καμια τρομοκρατικη ενεργεια, ουτε καν κατηγορουνται (ακομα, επισημα κλπ) για κατι τετοιο. Το κατα ποσο το δικαιωμα μιας τραπεζας να θησαυριζει εις βαρος του κοινωνικου συνολου ειναι "ανθρωπινο δικαιωμα" το αφηνω ασχολιαστο.
Ανώνυμε, από που έβγαλες το συμπέρασμα ότι δεν θεωρώ ανήθικο και αυτό που κάνουν οι τράπεζες;
Άσχετα αν δεν έχω μεγάλο ηθικό πρόβλημα με τις ληστείες σε τράπεζες (φτάνει να μην υπάρξουν νεκροί ή τραυματίες), δεν σημαίνει πώς παύουν οι ληστείες να είναι παράνομες. Θα ήταν γελοίο να υπερασπιστώ κάτι τέτοιο.
Όταν απειλείς όμως με ένα όπλο προκειμένου να βουτήξεις χρήματα καταπατάς κάποια δικαιώματα θες δες.
Επικήρυξαν και τους δράστες της επίθεσης στην Κούνεβα για 1.000.000€.
Αυτό που μου φάνηκε κωμικοτραγικό είναι ότι την απόφαση την πήραν από κοινού ο υπουργός ΠΡΟΠΟ και ο οικονομικών... σου λέει κάτσε μην πιάσουμε κανέναν και δεν έχουμε να δώσουμε τα λεφτά μετά...
Δημοσίευση σχολίου