Ερωτηματικό.
Να δηλώσω καταρχήν πώς ο,τι γράψω εδώ είναι καθαρά δική μου κρίση και άποψη, το οποίο δεν σημαίνει ότι σκοπεύω να καπελώσω την συλλογικότητα αυτού του μπλόγκ. Να δηλωσω επίσης πώς ως άτομο είμαι αρκετά ενοχικός κάτι το οποίο μπορεί να δικαιολογεί και αυτό το πόστ. Θέλω πάντως να θέσω μερικούς προβληματισμούς διαβάζοντας όλες αυτές μέρες σχόλια και κείμενα για το "ποίος φταίει".
Υπάρχουν αυτοί αρχικά που υποστηρίζουν πώς μια τέτοια πορεία ήταν ο υπαίτιος ενός δράματος. Άλλοι πάλι το τραβάνε στα άκρα κατηγορώντας όλη την αριστερά και το ΚΚΕ συγκεκριμένα που κατέβασε τον κόσμο στο δρόμο. Άποψή μου πώς,΄δεν υπάρχει μεγαλύτερη χοντράδα από το συμπέρασμα αυτό, καθώς στιγματίζουν δολοφόνους όλο αυτό τον κόσμο που ήταν εκεί, που δεν ήταν απαραίτητα ΚΚΕ , ΣΥΡΙΖΑ, ή αναρχικοί. Για μένα ήταν άνθρωποι πού θα χάσουν τους μισθούς τους, την αξιοπρέπεια τους, τις αξίες τους.
Υπάρχουν αυτοί που δεν κατέβηκαν ακούγοντας μόνο τις αναμεταδόσεις από τα κανάλια και από κει πίστεψαν πώς οι διαδηλωτές είτε δεν άφηναν τα πυροσβεστικά να πλησιάσουν στην τράπεζα, είτε τους πετούσαν οι ίδιοι στουπιά μέσα στον χώρο φωνάζοντας "να καείτε απεργοσπάστες". Ερώτηση: Πόσο παράλογο ακούγεται η συλλογικότητα τόσου κόσμου να ζητάει και θέλει να έχει στην συνείδηση της το κυριολεκτικό θάνατο όχι τριών ( ή τεσσάρων- άλλα ας μην μπούμε τώρα σε αυτό το θέμα ), αλλά έστω και ενός μόνο πολίτη ακόμα και αν τον θεωρεί ιδεολογικό εχθρό του; Δεν είναι ναζί ούτε φανατικοί όλοι αυτοί που κατέβηκαν και δεν θέλουν να γίνουν.
Υπάρχει μία τρίτη κατηγορία που λέει ότι δεν φταίει κανείς διαδηλωτής άλλα το ίδιο το σύστημα και ο εργοδότης που ανάγκασε αυτούς τους υπαλλήλους να είναι εκεί και να καούν ζωντανοί, ότι η τράπεζα δεν είχα τα σωστά μέτρα πυρασφάλειας, κλπ. Δεκτό μέχρι ενός σημείου αλλά η φωτιά δεν προκλήθηκε από μόνη της και ούτε μάλλον είναι η στιγμή να κρίνουμε τα μέτρα ασφαλείας μίας τράπεζας. Ούτε έχει σημασία ότι οι συγκεκριμένοι ήταν υπάλληλοι σε τράπεζα. Υπήρχε ξεκάθαρη εμπρηστική ενέργεια που θα μπορούσε να γίνει οπουδήποτε μέρα, για οποιοδήποτε λόγο, σε οποιοδήποτε άνθρωπο. Δεν λέω πώς "έτυχε" , το μόνο που λέω, είναι πως θεωρώ λάθος οποιαδήποτε ιδεολογική δικαιολογία για το θάνατο κάποιων ανθρώπων.
Τέλος φτάνουμε στους ίδιους τους διαδηλωτές (δεν μ' αρέσει αυτή η λέξη-στον κόσμο που κατέβηκε να δώσει το παρόν του καλύτερα) που λένε "δεν φταίμε ούτε εμείς επειδή κάποιοι θερμόαιμοι βάλανε φωτιά. Εμείς κατεβήκαμε ειρηνικά." Από μία μεριά έχουν δίκιο. Ήμουνα ένας από αυτούς. Σκέφτομαι όμως ότι το να σηκώνεις ψηλά τα χέρια, και παθητικά να αποποιήσαι οποιαδήποτε ευθύνη δεν βοηθάει και πάρα πολύ. Είναι σαν να λές "δεν φταίω εγώ αν κάθε μέρα γίνονται εγκλήματα, εκείνοι είναι δολοφόνοι."
Και όπως με τα εγκλήματα φταίμε σε ένα βαθμό όλοι μας ως κοινωνία που οδηγούμε ορισμένους να γίνουν εγκληματίες είτε από φτώχεια, είτε από άγνοια, είτε από παράνοια, μήπως φταίμε όταν δεν εξηγούμε με σαφήνεια σε ορισμένους για ποιο λόγο πρέπει να γίνονται πορείες, ότι δεν είναι πχ ένα πεδίο μάχης, ότι όταν λέμε "να καεί το μπουρδέλο ή Βουλή" δεν το εννοούμε κυριολεκτικά και πώς όταν φωνάζουμε "μπάτσοι γουρούνια δολοφόνοι" δεν εννοούμε τον κάθε αστυνομικό ή ένστολο που υπάρχει στον πλανήτη;
Να γίνουμε δηλαδή πιο ξεκάθαροι τι ζητάμε και τι θέλουμε (κυρίως τι δε ζητάμε και τι δεν θέλουμε) οπουδήποτε μπορεί να περάσουμε ένα μήνυμα προς τα έξω; Μήπως η σιωπή μας σε ορισμένα ζητήματα βοηθάει στο να παραφραστούν κάποια πράγματα ως συνενοχή;
Σίγουρα δεν μπορείς να ελέγξεις τι έχει στο μυαλό του ο κάθε μαλάκας, και για ποιο σκοπό κατεβαίνει σε μία πορεία, πρέπει όμως να τον αποτρέπεις από την συλλογικό νόημα της, και να μην του δίνεις τα επιχειρήματα και τα δικαιώματα που επιθυμεί.
Αν δεν το κάνουμε αυτό, ίσως και να φταίμε.
Να δηλώσω καταρχήν πώς ο,τι γράψω εδώ είναι καθαρά δική μου κρίση και άποψη, το οποίο δεν σημαίνει ότι σκοπεύω να καπελώσω την συλλογικότητα αυτού του μπλόγκ. Να δηλωσω επίσης πώς ως άτομο είμαι αρκετά ενοχικός κάτι το οποίο μπορεί να δικαιολογεί και αυτό το πόστ. Θέλω πάντως να θέσω μερικούς προβληματισμούς διαβάζοντας όλες αυτές μέρες σχόλια και κείμενα για το "ποίος φταίει".
Υπάρχουν αυτοί αρχικά που υποστηρίζουν πώς μια τέτοια πορεία ήταν ο υπαίτιος ενός δράματος. Άλλοι πάλι το τραβάνε στα άκρα κατηγορώντας όλη την αριστερά και το ΚΚΕ συγκεκριμένα που κατέβασε τον κόσμο στο δρόμο. Άποψή μου πώς,΄δεν υπάρχει μεγαλύτερη χοντράδα από το συμπέρασμα αυτό, καθώς στιγματίζουν δολοφόνους όλο αυτό τον κόσμο που ήταν εκεί, που δεν ήταν απαραίτητα ΚΚΕ , ΣΥΡΙΖΑ, ή αναρχικοί. Για μένα ήταν άνθρωποι πού θα χάσουν τους μισθούς τους, την αξιοπρέπεια τους, τις αξίες τους.
Υπάρχουν αυτοί που δεν κατέβηκαν ακούγοντας μόνο τις αναμεταδόσεις από τα κανάλια και από κει πίστεψαν πώς οι διαδηλωτές είτε δεν άφηναν τα πυροσβεστικά να πλησιάσουν στην τράπεζα, είτε τους πετούσαν οι ίδιοι στουπιά μέσα στον χώρο φωνάζοντας "να καείτε απεργοσπάστες". Ερώτηση: Πόσο παράλογο ακούγεται η συλλογικότητα τόσου κόσμου να ζητάει και θέλει να έχει στην συνείδηση της το κυριολεκτικό θάνατο όχι τριών ( ή τεσσάρων- άλλα ας μην μπούμε τώρα σε αυτό το θέμα ), αλλά έστω και ενός μόνο πολίτη ακόμα και αν τον θεωρεί ιδεολογικό εχθρό του; Δεν είναι ναζί ούτε φανατικοί όλοι αυτοί που κατέβηκαν και δεν θέλουν να γίνουν.
Υπάρχει μία τρίτη κατηγορία που λέει ότι δεν φταίει κανείς διαδηλωτής άλλα το ίδιο το σύστημα και ο εργοδότης που ανάγκασε αυτούς τους υπαλλήλους να είναι εκεί και να καούν ζωντανοί, ότι η τράπεζα δεν είχα τα σωστά μέτρα πυρασφάλειας, κλπ. Δεκτό μέχρι ενός σημείου αλλά η φωτιά δεν προκλήθηκε από μόνη της και ούτε μάλλον είναι η στιγμή να κρίνουμε τα μέτρα ασφαλείας μίας τράπεζας. Ούτε έχει σημασία ότι οι συγκεκριμένοι ήταν υπάλληλοι σε τράπεζα. Υπήρχε ξεκάθαρη εμπρηστική ενέργεια που θα μπορούσε να γίνει οπουδήποτε μέρα, για οποιοδήποτε λόγο, σε οποιοδήποτε άνθρωπο. Δεν λέω πώς "έτυχε" , το μόνο που λέω, είναι πως θεωρώ λάθος οποιαδήποτε ιδεολογική δικαιολογία για το θάνατο κάποιων ανθρώπων.
Τέλος φτάνουμε στους ίδιους τους διαδηλωτές (δεν μ' αρέσει αυτή η λέξη-στον κόσμο που κατέβηκε να δώσει το παρόν του καλύτερα) που λένε "δεν φταίμε ούτε εμείς επειδή κάποιοι θερμόαιμοι βάλανε φωτιά. Εμείς κατεβήκαμε ειρηνικά." Από μία μεριά έχουν δίκιο. Ήμουνα ένας από αυτούς. Σκέφτομαι όμως ότι το να σηκώνεις ψηλά τα χέρια, και παθητικά να αποποιήσαι οποιαδήποτε ευθύνη δεν βοηθάει και πάρα πολύ. Είναι σαν να λές "δεν φταίω εγώ αν κάθε μέρα γίνονται εγκλήματα, εκείνοι είναι δολοφόνοι."
Και όπως με τα εγκλήματα φταίμε σε ένα βαθμό όλοι μας ως κοινωνία που οδηγούμε ορισμένους να γίνουν εγκληματίες είτε από φτώχεια, είτε από άγνοια, είτε από παράνοια, μήπως φταίμε όταν δεν εξηγούμε με σαφήνεια σε ορισμένους για ποιο λόγο πρέπει να γίνονται πορείες, ότι δεν είναι πχ ένα πεδίο μάχης, ότι όταν λέμε "να καεί το μπουρδέλο ή Βουλή" δεν το εννοούμε κυριολεκτικά και πώς όταν φωνάζουμε "μπάτσοι γουρούνια δολοφόνοι" δεν εννοούμε τον κάθε αστυνομικό ή ένστολο που υπάρχει στον πλανήτη;
Να γίνουμε δηλαδή πιο ξεκάθαροι τι ζητάμε και τι θέλουμε (κυρίως τι δε ζητάμε και τι δεν θέλουμε) οπουδήποτε μπορεί να περάσουμε ένα μήνυμα προς τα έξω; Μήπως η σιωπή μας σε ορισμένα ζητήματα βοηθάει στο να παραφραστούν κάποια πράγματα ως συνενοχή;
Σίγουρα δεν μπορείς να ελέγξεις τι έχει στο μυαλό του ο κάθε μαλάκας, και για ποιο σκοπό κατεβαίνει σε μία πορεία, πρέπει όμως να τον αποτρέπεις από την συλλογικό νόημα της, και να μην του δίνεις τα επιχειρήματα και τα δικαιώματα που επιθυμεί.
Αν δεν το κάνουμε αυτό, ίσως και να φταίμε.
13 σχόλια:
Το πρώτο βήμα για τη θεραπεία είναι η αυτογνωσία. Μπράβο kid, συμφωνώ 100% μαζί σου.
Αυτογνωσία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα σταματήσω να βγαίνω στους δρόμους.
Όπως εξηγώ, η δολοφονία των ανθρώπων αυτών δεν έχει να κάνει με την πορεία, αλλά με την πρόφαση ορισμένων ότι επειδή γίνεται πορεία μπορούμε και να κάψουμε ανθρώπους.
Ο κόσμος πρέπει να μην κωλώσει και να συνεχίσει να κατεβαίνει ακόμα και μετά το γεγονός.
Άκουσα ότι ήδη από προχτές έχουμε τρεις αυτοκτονίες λόγω χρεών.
Δεν μπαίνω στη λογική κανενός συμψηφισμού, γιατί η ζωή είναι ανεκτίμητη για τον καθένα.
Αλλά δεν είδα κανένα στα Μίντια να αμφισβητεί λόγω αυτών των θανάτων την βάση του οικονομικού μας συστήματος, που είναι η εκμετάλλευση και η ομηρία των χρεών.
Αντίθετα, είδα πολλούς πρόθυμους να συνδέσουν την λαϊκή οργάνωση (πορεία, μέτρα διαμαρτυρίας,έκφραση δυσαρέσκειας) με τους άδικους θανάτους των τριών τραπεζικών.
Διαφωνώ και εγώ κάθετα με αυτούς που ρίχνουν 100% το φταίξιμο στην τράπεζα, λες και η φωτιά πήρε από κανένα αποτσίγαρο του διευθυντή.
Πήρε από άτομα τα οποία εκείνη τη στιγμή αντιλαμβάνονταν την τυφλή βία ως επαναστατική δράση, κι εκεί είναι που πρέπει να αναλογιστούμε όλοι πως το αντιμετωπίζουμε αυτό το φαινόμενο.
Δυσεπίλυτο πάντως πρόβλημα.
Αυτοκτονίες λόγω χρεών έχουμε εδώ και πολλούς μήνες στην Ελλάδα, άρχισαν να γίνονται "φαινόμενο" εδώ και σχεδόν δύο χρόνια. Παραμένουν στα ψιλά των εφημερίδων, μέχρι κάποιοι να αποφασίσουν πως θα "παίξουν" πρωτοσέλιδες γιατί θα βολέψει κάποιους στόχους του συστήματος.
Τώρα, αναφορικά με τα όσα γράφει ο καλός φίλος Yellow Kid:
Όταν για καιρό, επίμονα και ίσως μονότονα κάποιοι ζητούσαμε δημόσια την απόλυτη καταδίκη κάθε βίας από όπου και αν προέρχεται, συναντήσαμε στις καλύτερες περιπτώσεις τη χλεύη και την ειρωνεία από όλες τις πιθανές και απίθανες πολιτικές αποχρώσεις της κοινοβουλευτικής και εξωκοινοβουλευτικής Αριστεράς και ακόμα πιο έντονα από την περιοχή του αντιεξουσιαστικού χώρου με ένα εξαιρετικά συντονισμένο επιχείρημα-πως δηλαδή, η καταδίκη της βίας "από όπου και αν προέρχεται" εξισώνει τη βία των κρατικών μηχανισμών καταστολής με τη βία που έχει ιδεολογικά ελατήρια πάλης κατά του συστήματος.
Μέσα σε μία κοινωνία -κατά τη γνώμη μου- πέρα ως πέρα α-σπό-νδυ-λη με μηδενικού επιπέδου ηγεσίες στα διάφορα "κινήματα" που θεωρητικά είναι "απέναντι" από την εξουσία, προσωπικά δεν περιμένω απολύτως τίποτα.
Δεν έχει καν νόημα νομίζω να συζητά κάποιος το πως "θα βγούμε από την κρίση" εφόσον στην πλανητική καπιταλιστική κρίση η Ελλάδα δεν έχει κάν τους ελάχιστους μηχανισμούς που να την συνθέτουν ως Πολιτεία και Κράτος, έστω με τους παραδοσιακούς σπονδύλους που προϋποθέτει ένα σύγχρονο Αστικό Κράτος.
Το απέραντο ουρανομήκες χύμα, πλέον μπήκε σε μία πολυδιάσπαση (που είχε προβλεφθεί) και δεν μπορεί να παρουσιάσει άλλη εικόνα πια, από αυτή του "σβωλιασμένου και χαλασμένου" χυλού.
Καταδικασμένη να εξοστρακιστεί τελείως από την διεθνή και ευρωπαϊκή κοινότητα και να περάσει πολλά, μα πάρα πολλά χρόνια μαυρίλας με μοναδικό "πλεονέκτημα" πως δεν θα της επιτρέπει το πηκτό σκοτάδι να παράγει και άλλες φαντασιώσεις σαν αυτές που έθρεψε τα τελευταία 30 χρόνια (τουλάχιστον).
Μοναδική ελπίδα (αλλά είναι στην πραγματικότητα ελπίδα;;;;;) η γενίκευση της κρίσης του καπιταλισμού και η σταδιακή έγερση-διέγερση-εξέγερση των πολιτών της υπόλοιπης Ευρώπης.
Κάτι που ενδεχομένως όμως να σημάνει το τέλος της Ε.Ε. , την επιστροφή στα κλειστά έθνη κράτη και την "δικαίωση" του λυσσαλέου εθνικισμού και των παραφυάδων του που καραδοκούν σαν τα όρνια για τη δική τους αιματηρή γιορτή.
Εφιάλτης;
Ναι.
Αν κάποιος μπορεί να μου δείξει κάτι που να περιέχει ένα κάποιο αμυδρό φως, ας το κάνει γιατί πια το μόνο που βλέπω είναι νύχτα.
Πιστεύω πως άμα δεν μπορείς να περιφρουρήσεις την πορεία σου, βάζοντας σε κίνδυνο την περιουσία και την ιδιοκτηρία άλλων ατόμων, τότε είναι καλύτερα να μην την κάνεις( εφ' όσον δεν θέλεις να την περιφρουρεί η αστυνομία). Αν καλείς απερίσκεπτα τον κόσμο στην πορεία, χωρίς να μπορείς να επιβάλλεις ειρηνικούς όρους διεξαγωγής της, τότε φέρεις μεγάλο μερίδιο της ευθύνης.
Για μένα σε μία χώρα που ακόμα ισχύουν οι δημοκρατικοί θεσμοί (έστω και κουτσουρεμένοι) θεωρώ λάθος οποιοδήποτε ένοπλο αγώνα και σίγουρα θα εξισώσω τις δύο πηγές βίας και θα πολεμήσω με όσα όπλα μου δίνει το σύνταγμα αυτό.
Οι μαζικές ειρηνικές πορείες και η ελευθερία να γράφω ό,τι πιστεύω, είναι δύο από τα όπλα αυτά.
Αν τώρα κάποια μειοψηφία θεωρεί ότι δεν υπάρχει δημοκρατία και θέλει να κατέβει με στουπιά, ρόπαλα και τσεκούρια να πάρει κεφάλια, ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα. Αλλά μόνη της και όχι με τις πλάτες άλλων.
Μη με υπολογίσει σύμμαχο της, ούτε και θα την υπερασπιστώ. Κλισέ πλέον, αλλά η βία γεννάει βία, πόσο μάλλον όταν αυτή γίνεται τυφλά.
Κρίνοντας λοιπόν την πορεία της 5/5 η πλειοψηφία των δαδηλοθέντων ήταν ειρηνική (και όχι λόγω αστυνόμευσης. Οι μπάτσοι έτσι κι αλλιώς δεν τα υπολογίζουν αυτά και άμα αποφασίσουν να βαρέσουν, βαράνε.)
Άρα, τραμπουκισμοί βία και φόνοι, σίγουρα δέν μπορούν να γίνουν σε μία τέτοια πορεία αποδεκτοί.
Αυτονόητα πράγματα για ορισμένους, κάποιους άλλους όμως πρέπει να τους πάρεις από το χεράκι και να τους το πεις.
@Οδυσσέα Θεοφάνη:
Ποτέ δεν έχω ακούσει πιο συντηρητική άποψη από τη δική σου. Επειδή δολοφονικά και ανεγκέφαλα στοιχεία θα υπάρχει η πάντα η πιθανότητα να υπάρχουν (αλλα συμφωνώ πώς δύσκολα μπορείς να τα απομονώσεις), θα πρέπεί να καταργηθούν εξαρχής οι πορείες;
Και ύστερα, τί;
Να αφήνεις την μοίρα ή την κρίση μίας πορείας στους Πρετεντρερηδες και στους Αυτιάδες;
Έχεις σκεφτεί ότι με το να μην κατέβεις εσύ, αφήνεις το μέλλον μιας πορείας στους μπαχαλάκηδες οι οποίοι ως ποιο θερμόαιμοι θα κατέβουν σίγουρα;
Αυτό ακριβώς είναι που ζητά και η κυβέρνηση για να δικαιωθεί και να διαλύσει κάθε αντίδραση. Αυτά είναι που θέλουν και τα κανάλια για να κάνουν νούμερα.
Όσο για την αστυνόμευση, δεν ζητάμε την κατάργηση της, αλλά να κάνουν σωστά την δουλειά τους, τη οποία τελικά και δεν κάνουν. Σου υπενθυμίζω πώς μετά τον εμπρησμό η αστυνομία αντί να επικεντρωθεί στο πώς να πιάσει αυτά τα δυο τρία κωλόπαιδα δολοφόνους (δεν ήταν παραπάνω), έκανε έφοδο στο στέκι Μεταναστών κάνοντας το γυαλιά καρφιά και μπούκαρε σε σπίτια στα Εξάρχεια με αποτέλεσμα συν της άλλης να σπάσουν τα χέρια και τα δόντια μίας κατοίκου.
Όχι μονό ο Χρυσοχοίδης την επόμενη μέρα δήλωσε ότι δεν τους πιάσανε ακόμα, αλλά θα περίμενα τουλάχιστον να είχε την εντιμότητα να ζητήσει και συγνώμη από την κυρία που σάπισαν οι μπράβοι του και να της πληρώσει την θεραπευτική της αγωγή. Αν μη τι άλλο, να παραιτηθεί.
Άλλα βλέπεις η γυναίκα αυτή δεν ήταν ο Γλέζος για να της στείλει λουλούδια.
Αυτή την αστυνόμευση είναι που θέλουν οι διαδηλωθέτες;
Δεν διαφωνώ για την επικινδυνότητα της ελληνικής αστυνομία καθώς στο παρελθόν έχει δείξει πολλά δείγματα γραφής ότι δεν μπορούμε να την εμπιστευόμαστε και γι' αυτό πιστεύω πως είναι καλύτερο οι πορείες να περιφρουρούνται από τους ίδιους τους διαδηλωτές.
Εγώ δεν μίλησα για την ευθύνη όσων κατεβαίνουν στην πορεία αλλά για την ευθύνη όσων αναλαμβάνουν την οργάνωση της κλπ. Αυτοί επανειλλημένα δεν έχουν καταφέρει να φέρουν εις πέρας μια ειρηνική πορεία και να απομονώσουν τα βίαια στοιχεία. Έχω πάει σε πορείες και έχω δει το μπλοκ του Συνασπισμού( ή των ομάδων του ΣΥΡΙΖΑ) να επικροτούν τα καψίματα των τραπεζών και την βία κατά των αστυνομικών. Δεν επιδιώκουν να σταματήσει αυτός ο φαύλος κύκλος της βίας και να ξεμπροστιάστουν την κρατική αυθαιρεσία, αντίθετα φέρονται όπως αυτή θα ήθελε.
Και εγώ σου ξαναλέω, δεν θα διοργάνωνα πορεία με κίνδυνο καταστροφής περιουσίων και χαμού ανθρωπίνων ζωών γιατί θα ένοιωθα πως φέρω πολύ μεγάλο μερίδιο ευθύνης...
Διαφωνώ ρε ΥΚ, δε δέχομαι ότι είναι ευθύνη μου να βρίσκω και να απομονώνω τους όποιους εγκληματίες. Για αυτό πληρώνεται η ΕΛΑΣ. Και ο συμβιβασμός που έχουμε κάνει όλοι ως δημοκρατικοί άνθρωποι, ότι δηλαδή υπάρχει μία κατηγορία ανθρώπων -η μοναδική- που επιτρέπεται να κυκλοφορεί οπλισμένη στους δρόμους ανάμεσά μας, είναι αρκετό από μέρους μας. Τα υπόλοιπα ας τα κάνουν αυτοί!
Εγώ φοβάμαι, να στο πω κι έτσι. Δεν ξέρω αν θα φάω εγώ τη μολότοφ στο κεφάλι, αν κάνω να εμποδίσω τον κάθε ανεγκέφαλο. Ας μου επιτραπεί κι εμένα να κυκλοφορώ με στολή, ασπίδα, κράνος, γκλομπ και πιστόλι στο χέρι, και τότε το συζητάμε...
Όσο για τα πατήματα/δικαιώματα που δεν πρέπει να δίνουμε, νομίζεις ότι η ηθική του Πρετεντέρη θα τον εμποδίσει να κατασκευάσει οτιδήποτε χρειάζεται προκειμένου να πει αυτά που έτσι κι αλλιώς έχει αποφασίσει να πει; Οι διαδηλωτές προσπάθησαν να βοηθήσουν την πυροσβεστική, διέκρινες κανέναν ενδοιασμό στην κατασκευή φρικτών ψεμμάτων προκειμένου να ενοχοποιηθούν όλοι οι παρεβρισκόμενοι, όπως "έπρεπε" να γίνει;
Γιατί να αναλωνόμαστε προσπαθώντας να μη δώσουμε δικαίωμα στον κάθε Πρετεντέρη να μη μας κακολογεί, αφού έτσι κι αλλιώς θα το κάνει...
Δεν πάει ακριβώς έτσι, ΥΧ.
Ανάμεσα στις πάσες με την καυτή πατάτα
"Οχι, δεν φταίω εγώ, φταίει ο μπάτσος. Οχι δεν φταίει ο μπάτσος, φταίει το ΚΚΕ. Οχι δεν φταίει το ΚΚΕ, φταίει η τράπεζα.Όχι δεν φταίει η τράπεζα, φταίνε τα κωλόπαιδα", 3 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους.
Τι να σου π. Ίσως όλοι μας να έχουμε ένα μερίδιο ευθύνης για αυτό που έγινε.
Οκ, αναλογίζομαι κι εγώ το -ελάχιστο, κατά την άποψή μου- ποσοστό ευθύνης που μου αναλογεί, αλλά αρνούμαι να κάνω δημόσια αυτοκριτική πριν την κάνουν αυτοί που έχουν πολλαπλάσιο ποσοστό ευθύνης. Και ιδιαίτερα όταν αυτοί ακριβώς οι κυρίως υπεύθυνοι είναι που με εγκαλούν να αυτομαστιγωθώ μπροστά τους... Είναι θέμα αξιοπρέπειας!
Το "εγώ" και το "αυτοί" είναι προφανώς τρόπος του λέγειν.
Επειδή διαρρέει ένας μύθος (που πηγάζει από τις γνωστές ενοχικές κι αμυντικές στάσεις απεργών και διαδηλωτών) το αν εμπόδισαν το πυροσβεστικό κάποιοι δεν το λέει η κυβέρνηση ή τα κανάλια, αλλά πολλάκις είδα δυο -νομίζω- αυτόπτες που το δήλωσαν στην κάμερα. Πέραν τούτου, πολλοί ήταν εκείνοι που έβρισαν τους απεργούς. Το αν μονοπωλούνται αυτές οι πληροφορίες κι όχι εκείνες που ήθελαν να σπεύδουν σε βοήθεια απεργοί κτλ είναι άλλο θέμα.
Πολύ ωραίο το κείμενο, παρά τις μικροδιαφωνίες μου.
Πολλοί άλλοι μάρτυρες (μεταξύ των οποίων και οι διαδηλωτές του ΥΠΠΟΤ που βρίσκονταν στο σημείο όταν ήρθε το πυροσβεστικό) αλλά και ένας πυροσβέστης, δήλωσαν επώνυμα (σε αντίθεση με τους αυτόπτες μάρτυρες" που μίλαγαν για παρεμπόδιση) ότι οι διαδηλωτές προσπαθούσαν να βοηθήσουν αλλά οι πόρτες ήταν κλειδωμένες, και ότι έκαναν στην άκρη για να περάσει το όχημα...
Το αν είχαν όντως αντιληφθεί την ύπαρξη εργαζομένων στην τράπεζα και τους γιούχαραν (πριν γίνει η επίθεση από τους μπάχαλους) δεν το ξέρω, αλλά δεν είναι κάτι τι φοβερό από μόνο του...
Δημοσίευση σχολίου